2010/08/27

Anmält högskoleprovet

Har jag blivit vuxen nu?
Den 23 oktober sitter jag utsövd med en penna, suddgummi och nytända hjärnceller och försöker klara mig igenom högskoleprovet.
Det är nu officiellt anmält och betalat från mig. Känns stort och ganska häftigt måste jag säga. Låter jättenördigt när jag säger så men jag ser faktiskt fram emot detta.
Jag ser dock inte fram emot när man på aftonbladet sedan kan läsa följande:
”Så gick det för din granne på högskoleprovet”
och alla kan läsa hur det gått för mig. Men det får jag väl bjuda på.

På något vis har dessa dagarna verkligen gjort att jag har tagit tag i sådant som jag pratat om så länge.
Om 1 år ska jag åter igen ge mig in i böckernas värld och suga åt mig kunskap. Förutsatt att jag kommer in vill säga. Men det måste jag för annars vet jag inte riktigt vad jag gör. Men det får vi väl ändå hoppas. Jag är ju inte helt korkad och jag har många års arbetslivserfarenhet så jag har många sökvägar.

Får ringa efter min gymnasiebetyg också. Ni vet att det är längesedan en annan gick så jag får hem dom med den gula bilen som lägger det i lådan vid vägen. Sedan får jag, moi, gå ut och hämta detta hopvikta papper och sprätta upp det längst en av sidorna för att komma in till det riktigt viktiga pappret. Och skåda på detta prassliga ark kommer det stå siffror, ni vet sådan man räknar med eller sådana som finns på varje knapp som trycks ner vid sms-skrivande. Är ni med mig? Siffror, inte bokstäver eller g, vg eller mvg. 
Japp så har det varit en gång i tiden ;-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails