2010/08/22

Da kräftskiva

Vi var iväg på kräftskiva igår. Och det innebär att man mår som man förtjänar idag. Och eftersom jag förtjänar att må bra nu så gör jag det och det är kanske inte så konstigt efter en kväll men barndricka :-). Ganska skönt måste jag säga.

001
Dessa underbara kräftor.
Molly tittade på när jag la upp dom och verkade väldigt skeptisk till att dom tittade på henne. Vilken tur att jag då har varit smart och köpt en burk men färdiga kräftstjärtar till tjejerna så dom slapp det bekymret sedan.

012 019

Molly ville ha tofsar men när jag skulle göra dom skulle hon ha “knutor” istället. Jag fick improvisera lite men dom blev riktigt tuffa på henne. Bilden gör sig inte riktigt rätt. Hon ville även ha läppstift men det blev lite läppglans med glitter i istället. Där går gränsen för min del just nu.

026

Som vanligt hade vi en rolig kväll. Mycket mat och mycket dricka. Silltårtan som dom serverar till förrätt är så jäkla god och den ser jag fram emot varje åt.
Vi började fundera hur många år vi haft denna tradition men kom inte fram till det. Jag vet att jag varit gravid med Molly på en och då hade vi nog redan haft det några år. Så jag skulle nog tippa på 10 år i alla fall. Men det är trevligt med trevliga traditioner :-).

036

Och en annan tradition är då att vissa sitter lite längre än andra och njuter ;-).


Tjejerna klockade i bilen hem. Tror dom sov innan vi kört ut från deras gata bara. Lilly var bara att bära in i sängen när vi kom hem men Molly skulle absolut borsta tänderna innan. Så där stod hon och gnällde på grund av trötthet men tänderna var rena i alla fall.

Så nu är det bara att se fram emot nästa års trevliga kräftskiva.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails