2010/08/31

Molly filosoferar

Hamnade i ett sådant samtal som går från ena sidan till andra nu vid middagen.
Allt började med att Molly satt och funderade på sitt party hon ska ha när hon fyller år. Hon har bestämt att hon ska ha pyjamasparty så så får det väl bli. Hon sak bara bjuda flickor eftersom hon har ett stort flickrum nu.
-Med mycket plats mamma. Vi ska äta här ute i storarummet . Du och Lilly får vara med men DU sa hon och så pekade hon på Rickard får sitta i köket. Du är pojke.
Så nu har vi fått en egen köksa också ;-).
Sen satt hon och pratade lite om partyt och lite andra saker när hon plötsligt bara utbrister.
-Jag är KÄR.
-Nämen vad roligt svarade jag henne. I vem då?
Nej det ville hon ju inte riktigt tala om.
-Men nu blev ju mamma nyfiken försökte jag.
Då kröp det fram.
-Jag är kär i Alexander sa hon och kinderna blev lite röda på henne.
-Jaså sa jag. Är han äldre än dig då? Han går inte i samma klass?
-Nej mamma. Det är ju han. Han som pratar norska.
Ajdå tänkte jag. Det är ju kusinen. Det är tur att dom första förälskelserna går över sen.
-Är det någon mer av dina kompisar som är kära?
-Ja mamma. Elin är kär i Michel Jackson. Men vet du, han är död. Han dog av sina mediciner.
Jag inser då att dom vet mycket mer än vi anar, dom där små barnen. Och kloka är dom också.

053

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails