2010/08/22

Flörta på jobbet?

Gör hösten roligare genom att flörta loss på jobbet.
Låter ju trevligt. Men jag vet inte riktigt vad mina arbetskamrater hade tyckt om det. Anledning kan vara att vi är ett gäng på 17 kvinnor. Vännen hade säkert gillat tanken på att jag hade flörtat loss ;-).

“– Allt behöver inte vara så allvarligt hela tiden, även om du är på jobbet. Flirta handlar främst om att ha kul – på så sätt gör du jobbhösten lite roligare. Och vet du, flirta på jobbet är lika vanligt som regelbundna kaffepauser.”

Regelbundna kaffepauser? Har minsann aldrig hört talas om sådana så jag visste inte ens om att det fanns.

Men det är väl som vanligt när tidningarna skriver om arbete.
ALLA jobbar tydligen 7-16 på kontor. Verkar inte finnas några andra jobb att tillgå i detta landet. Eller dom andra jobben är kanske inte så viktiga och räknas kanske inte då.
Jag läste i någon tidning efter semestern nu att råden för att klara av att börja jobba var att ta det lugnt i början. Man skulle dela upp sitt arbete jämt under veckan samt sprida ut möten likadant.

Jag skulle tro att reportrar aldrig har haft andra jobb än att sitta på kontor. För är det så att någon mot förmodan har haft annat jobb som till exempel att jobba i vården så får den personen gärna tala om för mig hur jag ska börja lugnt på mitt arbete.
Och gärna hur jag ska flörta loss utan att göra stämningen sämre också.
Så glöm inte svara på det nu.

Artikeln om flörta på jobbet hittar du HÄR.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails