2010/11/01

Alla dessa dokusåpor

Nu drar 5:an igång med ännu en dokusåpa.
Denna gången handlar det om campinglivet på Böda Camping på Öland.
Och jag funderar på vad det är som gör att vi dras så efter att se dessa såpor?
Vad är det som gör att folk sätter sig och tittar 1 hel timme på när folk springer runt och handlar på Ullared?
Vad är det som gör att folk sätter sig ner 1 hel timme för att se när folk spenderar en helg på en båt?
Är det skandalerna man är ute efter? Att få gotta sig i andra människors brister och fel vilket speglar att man som människa inte är felfri?
Och om man nu tar Ullared. Vad är tjusningen med det förutom att se hur folk beter sig. Hur vissa folk verkligen behöver hjälp mot sitt köpberoende istället för att vi som tittare ska sitta och åter igen gotta oss i hur “tokiga” vissa är i shoppingsammanhang.

Och nu ska vi då se hur folk beter sig på en camping under sommarmånaderna.
Detta skräckboende i mitt tycke.
För jag kan inte fatta hur man väljer att åka iväg på semester och sätta sig på en camping, packade som sillar, där det verkar som om man dukar långbord till varje middag och bag-in-boxarna flödar.
Att konstant ha folk runt sig som hela tiden har koll på en.
Och inte tala om hur lyhört det är vilket innebär att man troligtvis knappt kan ha sex. Hemsk tanke.
På Böda har man tydligen löst detta med att ordna Kärleksnästen, små stugor med enbart en dubbelsäng och massa ljus som dessutom ligger lite avsides. Visst det är ju gulligt men hur fräscht kan det känna att komma in i ett sexdoftande rum när man är par 5 på tur? 
Vi har varit ute med husvagn en gång och då var det i slutet av säsongen så det var inte massa folk ute på campingarna.
Men man får gå iväg när man ska duscha, man får gå iväg när man ska diska och man får hålla sig jäkligt länge.
Nej jag är verkligen ingen campingmänniska. Stuga hade jag kunnat tänka mig för där tror jag man kan komma undan och vara för sig själv om man vill det. Men aldrig att jag skulle lägga mig på en camping i husvagn vägg i vägg med en granne som konstant kommer över.
Tacka vet jag en skön hotellsäng och en härlig hotellfrukost. Det kallar jag semester.
Men det är tur att vi är olika :-).

PS. Jag skulle kanske läsa till psykolog eller något liknande för jag tycker tydligen om att analysera mycket ;-).

HÄR kan du läsa artikel. 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails