2010/11/25

Härliga kommentarer

Jag har en liten anteckningsbok till Molly som jag skriver upp alla hennes härliga kommentarer i. Nu har hag även införskaffat en till Lilly med eftersom hon med har börjat kommentera lite roligt ibland. Oftast rör det sig om fel ord på fel ställe men ibland blir det verkligen invecklat.
Jag tänkte dom skulle få den sen när dom blev stora och förstår att vara rädd om den. Jag hade älskat att ha en sådan liten bok med kommentarer som jag sagt när jag var liten men det har jag inte. Men tjejerna kommer att få sen. Periodvis går det ganska längt mellan dom riktigt, riktigt härliga kommentarerna men ibland bara haglar dom in. Ja, sen får mamman erkänna också att ibland glömmer hon nog att skriva också, tyvärr.

Igår tittade hon (Lilly) ut och uttryckte sig väldigt bildligt:
-Mamma, det är alldeles dammigt ute sa hon när snön yrde från taken Rött hjärta.

003


005

Ja för det har kommit lite snö sedan igår. Ställde mig på vägen när jag lämnat Molly i morse på skolan för att jag skulle kunna skotta infarten. När jag sedan skulle köra och hämta henne i eftermiddag kändes det ganska ogjort när det åter var lika mycket som det var när jag började i morse.
Jag tycker det känns tidigt för så pass mycket snö och kallt här nere i Skåneland. Kollar man långtidsprognosen som sträcker sig fram till nästa helg så ska kylan hålla i sig. Nu har vi dock inte svinkallt men det är ändå 3-9 grader minus som dom pratar om.
Ska det nu hålla i sig så får det faktiskt se till att hålla i sig över jul också. Sen är jag nöjd. För det är något speciellt med vita jular. Det är så stämningsfullt på något vis och vad jag minns så hade vi nästan alltid vita jular när jag var liten. Eller så kommer man inte ihåg det eftersom det kanske inte var snön som var viktigast på julafton Blinkar.

Julia fyller 6 år idag.
Grattis till henne.
Vi ska upp och fira henne lite sedan men det blir inte allt för sent eftersom det är skoldag imorgon.
Tänkte bara göra något lättare att äta när vi kom hem efter att ha hämtat Molly så jag frågade om dom ville ha en varm macka och lite varm choklad. Jodå det ville dom. Så jag ställer mig och gör dom när jag kommer hem. Frågar om dom vill ha bara ost och skinka eller om dom vill ha tomat också. Nä då skulle dom ha bara ost. Hur gott kan det vara med en varm macka med enbart ost? Tycker det skulle bli torrt. Men dom gillade det och det var väl huvudsaken.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails