2010/11/17

Pensionärsvarning

Vi har allmän pensionärsvarning här hemma för tillfället.

Varning 1.
Jag har fått en väldig lust att lära mig att sticka igen.
Inte en aning om varför men det ser så mysigt ut med alla hemmastickade, fluffiga halsdukar bland annat.
Jag har kommit så långt att jag har klippt ut en liten lapp från någon veckotidning om hur man stickar och jag har gått och sneglat på stickor. Jag kan undra om det blir något med detta för frågan är när jag ska hinna med det.

Varning 2
Herrejistanes.
Visst låter det som en 90 årig gammal man som säger en sådan sak?
Men det är det inte. Det är för tillfället min kära makes favorituttryck av någon anledning. För att inte svära säger han :-).

011
Så tänk er då när han sitter vid sitt nyinköpta pussel, visslandes och småpratandes med sig själv.
Som tur är bryter han hela pensionärsvarningen med 2 öl för hade det varit riktigt hade där nog stått sockerdricka istället ;-).
Men det är ju tur att det bara är varningar ;-).

På tal om pensionärer.
Någon som har sett
Pensionärsjävlar på Kanal 5?

Ja vad säger man?
Hoppas man blir en pigg och aktiv pensionär när den dagen kommer sen då ;-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails