2010/11/10

Bajs som medicin

Läste precis om något som låter helt otroligt äckligt.
Äckligt men det fungerar tydligen för dom flesta som gjort det.

Tänk dig att du har diarréer i 8 månader.
För att få bukt på det får du ett lavemang med din makes bajs utblandad i vatten.
Känns kanske inte sådär trevligt att tänka tanken med att få någon annans bajs uppstoppat där det ska komma ut. Men efter att ha haft diarréer i 8 månader hade nog jag också provat det. Kanske. Beror kanske lite på vad maken ätit dagen innan ;-). Ärtsoppa, bruna bönor och kebab, nja då väntar vi nog en vecka till ;-).

Tydligen har dom använt denna metod ett tag och i Sverige har dom gått lite längre.
Här kan man bli “matad” med en sond för att få i sig en lite mer renodlad blandning.
Det hade jag nog aldrig gått med på. Tycker det vänder sig i magen bara jag tänker på det.
Uttrycket “Har du ätit sopor” får plötsligt en helt annan innebörd ;-).

Men vilka vill donera bajs egentligen?
Jag hade nog kunnat tänka mig att donera mycket med aldrig att jag skulle klarat att donera bajs även om det hade varit till ett gott ändamål. Ändamål, gud så fyndigt det blev ;-).
Jag kan inte gå på toa om vi har folk här, jag kan inte gå på toa om vi är någonstans, jag kan inte gå på toa på jobbet. Så jag hade aldrig kunnat samla upp det för att läkare sedan ska sitta och studera det. Hemsk tanke.
Men som med allt annat är det bra att vi är olika så att alla har möjlighet att får hjälp med det som behövs.

Kvinnan som haft diarréer i 8 månader blev förresten bra i magen så det slutade väl efter en sådan behandling.

Artikel kan du läsa HÄR.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails