2010/11/04

Nasi Goreng med bulgur

Jag känner mig riktigt avancerad efter att ha gjort en Nasi Goreng med bulgur idag.
Ni var det inget svårt att göra men bara att gå efter recept känns lite avancerat eftersom det brukar vara just avancerat när man gör det.

042 
4 Portioner
Koka 2 dl bulgur och ställ vid sidan 
Bryn
300 g strimlat kött i lite olja tillsammans med
3 tsk curry

044
Häll sedan ner
200 g strimlad vitkål
2 grovt rivna morötter
1 klyftad rödlök
1 grön + 1 röd paprika
och låt fräsa med tills det mjuknar.
Smaksätt med
2 rivna vitlöksklyftor
2 tsk paprikapulver
2 tsk kinasoja
Blanda sedan ner bulgurn

049  
Servera med lite räkor.

Detta blev så gott. Jag älskar verkligen när man har strimlad vitkål i och när det fortfarande är lite tuggmotstånd.
Jag rekommenderar detta varmt medans resten av familjen inte riktigt skulle hålla med mig.
Superb :-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails