2010/11/14

Mollys pyjamasparty med en rinnande pannkakstårta

Molly har nu haft sitt pyjamasparty.
Ett gäng på 9 tjejer invaderade huset under 2 timmar och jag kan lova att här var mycket liv.
Har verkligen bett kära maken att verkligen påminna mig och STOPPA mig nästa år jag vill köpa tutor eller något liknande. När 9 tjejer drar igång och blåser samtidigt vill man bara försvinna. Och tinnitusen är absolut inte bättre ;-).

016  
Vi hade fyllt hennes rum med ballonger. Rullat ner och tänt lite lampor för att göra det mysigt.
Ballongerna blev poppis när det senare blev lite disko. Dansa bland ballonger är riktigt mysigt :-).

001

029 
Jag lyckades få ihop en pannkakstårta också.
2 laggar
1:a lagret glass
2 laggar
2:a lagret tunt lager med jordgubbssylt
2 laggar
3:dje lagret glass
2 laggar
4:de lagret rårörda jordgubbar
2 laggar som dekorerades med klickar grädde med jordgubbar på.
Det smälte fort och det var inte den vackraste tårtan jag gjort men den var väldigt omtyckt.

030
Jag gjorde faktiskt bara en men jag serverade vanliga pannkakor vid sidan om det var någon som ville ha det efter att tårtan var slut. Och det var det naturligtvis.

027

026

 

 

 

 

025

023

 

 

 

 

Ett glatt gäng :-).

Hon är nöjd över sin dag och jag tror hon börjar se fram emot nästa års kalas som just nu verkar luta mot halloween-tema. Så det lär det säkert bli eftersom hon hållit fast vid dom senaste årens tema som hon bestämt redan samma dag kalaset varit slut.
Det är bra med framförhållning. Kan undra om hon fått det från mor sin ;-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails