2010/11/11

Telefonkö= Kafferast?

Vi har fortfarande inte fått tjejernas foto från skolan.
Molly fotades den 23 september och Lilly den 14 oktober.
Jag vet dom som går på samma dagis som Lilly som fick sina för någon vecka sedan.

Så nu sitter jag i telefonkö till Kungsfoto och hoppas verkligen det är rätt företag för jag har nu suttit som plats nummer 4 i 8 minuter.
Och telefonköer suger verkligen. Speciellt nu när vi inte har någon telefon kvar med högtalarfunktion. Dessutom är pekfingervalsen ingen höjdare heller att sitta med ;-).
Börjar fundera på om dom bara har en som svarar eller om dom bara har kaffepaus och struntar i att svara nu eftersom jag inte kommer någonstans.
Jag kan ju maila men jag känner att detta är ett sådant ärende som jag behöver prata med någon live.

Plats 4 i kön efter 13 minuter klockan 9:58.
Kommer det rassla på om 2 minuter ;-).

Klockan 10:00
Plats 3. Jag tippar på att dom hade kaffepaus.

Klockan 10:02
Plats 2. Är nu ganska säker på att det var kaffepaus.

Klockan 10:03
Plats 1. Är nu helt säker på att det var kaffepaus.

Klockan 10:05
Framme :-)

Klockan 10:10
Äntligen klart.
Talong till Lilly var skickad den 8:de men till Molly hade det inte skickats någon så det gjorde hon nu.
Fattar inte alls varför det blivit så. Det har aldrig strulat innan.
Då får vi bara hoppas att korten hinner komma till jul också.

Lärdom av allt detta.
Ring aldrig företag mellan 9:30-10.
Jag kan faktiskt tycka det är ganska dåligt av företag som inte kan säga att dom har telefonstäng mellan vissa tider mer än vid lunch.
Och sedan hoppas jag att jag kommer ihåg detta till nästa gång.
Troligt? Knappast ;-).

1 kommentar:

Viola, 21årig tvåbarnsmamma sa...

Håller med. Det störigaste jag vet är dessutom de som har telefontid mellan två klockslag och sedan stänger teleslussen fastän man suttit i en halvtimme och väntat och är nr ett i kön.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails