2010/11/16

Bankhaveri

Man inser att man är rätt sårbar en dag som denna.
Alla pengar på banken. Använder alltid internetbanken för att föra över pengar och ringer alltid telebanken för att kolla hur mycket där är.
Allt detta är mycket smidigt när det fungerar vill säga.

Swedbank har under eftermiddagen råkat ut för ett stort datahaveri som gör att internet- och telebank ligger nere samt att det inte går att betala med kort.
Sådant får helt enkelt inte hända.

Så helt krasst är det ingen som vet hur mycket pengar jag har på mina konto och hur jag ska få tag på dom. Jag är helt utlämnad eftersom jag inte har några pengar ute. Och hur klarar man sig utan pengar egentligen?
Det kan vara en av fördelarna av att bo i en liten håla som Hålan. Hade jag haft panik med något här hemma som var helt slut så hade jag nog kunnat skriva upp och betalat sen. Men detta förutsätter att någon kan fixa haveriet och att där sedan finns pengar kvar på mitt konto.
Usch vilken skrämmande tanke att dom skulle vara helt borta.
Nu fick jag ju lite ont i magen. Bra frun, du är verkligen duktig på att jaga upp dig själv ;-).
Jag hoppas dom snart har fått ordning på det i alla fall.

Du kan läsa lite om haveriet HÄR.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails