2010/11/05

Gjort The Big Metropol idag

Jag vet inte om jag börjar bli snål men jag tycker faktiskt inte att Skopunkten är så billig längre som dom var i innan. Dom är säkert billiga om man jämför med andra affärer men om man nu bara jämför dom själva så tycker jag dom har blivit dyrare.
Tidigare har vi kunnat köpa vinterkängor till tjejerna för 149 kronor styck. Fanns inga sådana billiga bra i år.
Mollys kostade 299 och dom är utformade som dom varit innan.
Varma och sköna med rejäla fuktspärrar långt upp på foten.

020 
Både jag och vännen hittade riktiga kängor som där var fuktspärr (gummiliknande) högt upp på foten. Rejäla kängor som kommer att tåla långa, blöta utelekar i vinter med tjejerna samt att jag slipper sicksacka mig fram på leriga gårdar på jobbet.
Det är längesedan vi kostade på oss själva riktiga vinterskor. Brukar alltid bli i sista minuten och då får man ta vad som finns kvar.
Men det är i alla fall bra med 3 för 2 för nu fick vi 3 par vinterskor för 700 kronor och det är ändå helt ok :-).

Vi har alltså haft en heldag i den riktigt stora Metropolen.
En liten familjedag kan man säkert kalla det.
Gick in en runda på McDonalds också. Vi försökte komma på när vi var där senast och det är nog över 1 år sedan. Vet att tjejerna fick några spökhänder som man skruvade upp och sedan gick dom fram över golvet, i sina Happymeal då. Molly tyckte verkligen om det och plockade gladeligen åt sig av allt som Lilly inte ville ha. Det enda som Lilly verkligen gillade var äpplena. Suprice ;-).
Men det var i alla fall mysigt att bara sitta ute och äta lite alla tillsammans.

Efter 3 affärer och 1 McDonalds avslutade vi allt på Biltema.
Och nu var nog tjejerna ganska trötta på allt springande i affärer så Lilly kinkade ihop ordentligt och blev ståendes.

016 
Till föräldrarnas glädje löste Molly det på detta viset.
Dom var roade och dom roade nog en och annan besökare också. Ibland får man se mellan fingrarna när dom stått ut en hel dag ;-).

Sen vare det bara hem och duscha Molly eftersom hon skulle iväg på pyjamasparty.
Hämtade upp Julia och sedan begav vi oss ut i skogen. Tjejerna var lite orolig att vi inte skulle hitta.
-Här Nettan är ett hus som du kan stanna och fråga om vägen sa Julia varje gång vi körde förbi ett.
-Mamma vi har verkligen kört långt nu sa Molly ett antal gånger.
Man skulle kunna tro att dom inte litade på mig men till slut var vi framme. Utan att ha frågat efter vägen och utan att kört fel.
Och dom hade med ens glömt sina tvivel :-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails