2010/11/09

Partyplanering och lite syskonkärlek

Jag har spenderat förmiddagen och en bit efter lunch med att steka pannkakor.
Molly ska ha pannkakstårta på sitt pyjamasparty på söndag och jag har så mycket att göra i veckan att jag var tvungen att börja  med det idag. Så nu ligger en bunk i frysen. Dock gick det åt några pannkakor här till lunch också när jag hade en hungrig syster och en hungrig liten Lilly. Ja, ok jag åt någon med. Med lite glass och drottningsylt. Gottgottigottgott :-).

Vi satt nu ikväll och pratade vidare om kalaset.
Det ska vara chips på rummet och nerrullat.
Jag frågade om dom hade haft det på Linnéas kalas.

-Mamma, det var faktiskt inget kalas sa hon och spände ögonen i mig.
-Pyjamaskalas då svarade jag.
-Nej mamma. Hon hade faktiskt pyjamasPARTY.

Ord är viktigt just.
För enligt en 6 åring är det stor skillnad på kalas och party insåg jag idag. Mitt misstag ;-).

035
Min egen lilla dramaqueen.
Allt är väldigt dramatiskt nu.
När vi åt frukost bröt hon ihop över att Lilly tittade på henne förbi flingpaketet. Det är inte mycket som krävs för att världen ska rämna för henne nu.
Igår var det kaos i bilen för att Lilly sjöng Bä, bä vita lamm och att hon inte sjöng rätt. Molly var mycket upprörd över detta och till slut sa hon till Lilly:
-Va tyst nu Lilly.
Vad tror ni hände då?
Naturligtvis höjde Lilly sin sång några snäpp varav Molly blev ännu mer upprörd.
Lilly vet precis hur hon ska reta Molly lite extra. Och hon gör det mer än gärna också.
Syskonkärlek brukar man väl säga :-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails