2010/11/29

Skåneland är vitt

29 november.
Sug lite på det.
29 november och Skåneland ser ut som ett Norrland. Vi har inte ens kommit in i december och ändå har vi full vinter ute. En vinter som för det mesta inte brukar besöka Skåneland, om den ens kommer på besök, förrän efter nyår.
Men i år verkar det vara annorlunda.
Ett år som började med 3 kalla och snörika månader verkar nu gå mot ett slut som verkar bli lika kallt och snörikt.
Så plötsligt kommer vi ha ett år som har haft fler riktiga vintermånader än vi har haft sommarmånader.

Men när jag sitter här inne i den varma stugvärmen kan jag tycka det är riktigt mysigt när det nu återigen börjar falla stora flingor ute. Men jag lovar  att det inte var så mysigt i går när jag jobbade.
Det bokstavligt talat vräkte ner snö samtidigt som det bitvis blåste ganska bra. Fick puttra fram i 30-40 km emellanåt. Såg inget och på vägarna låg 1 1/2-2 decimeter nysnö. Var ute på vissa småvägar som var helt okörda och det vara bara att hoppas att man låg mitt på vägen för ibland hade man inte en aning eftersom snön på vägen smälte ihop med kanten.

015
Som tur var så kom vi runt till alla utan att det hände några fadäser. Men det är inte trevligt att köra ut i sådant väder och speciellt inte eftersom vi inte har något val.

017
Sista anhalten jag hade var mitt ute i skogen. Landsvägen var fortfarande inte plogad men när jag svängde in på denna lilla, lilla väg var den plogad. Det kändes riktigt bra för denna väg är riktigt smal med sluttande vägkanter.

Lilla blå hittades knappt. Såg bara ut som en liten snöhög på parkeringen igår. Tur dom inte skrapade parkeringen igår för då hade lilla ögonstenen varit illa ute Blinkar.

021   
29 november.
Så sug på det.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails