2010/11/09

Idag finns inte Elsa mer

OBS.
Jag börjar för att varna känsliga läsare. För det som kommer är både otäckt och ledsamt.

Vi har ju haft en kattunge kvar, lilla Elsa. Jag hade nog förlikat mig lite med att hon skulle få stanna kvar för vi har inte hittat någon som ville ta henne. Men vi hade hoppats på att någon skulle vilja ändå eftersom det gick väldigt snabbt när Enok (Ozzy) fick nytt hem.
Idag finns inte Elsa.

OBS.
Varnar igen känsliga läsare att det är dags att sluta läsa nu.

Zingo har på något vis markerat mot henne vid matskålen och gjort illa henne.
När jag kom ut i hallen låg hon på sidan och bara drog sig runt, runt. Jag fick panik för jag visste inte vad jag skulle göra.
Fick Lilly att sätta sig i soffa så hon inte såg och jag hoppas inte att hon såg för det var så otäckt.
Elsa slutade snurra och sedan ryckte hon lite i tassarna innan hon blev stilla. Det kom lite, lite blod från örat på henne.
Allt gick nog på en halv minut.
Jag skakade som ett asplöv och hjärtat skenade på mig. Försökte hålla mig någorlunda lugn.
Jag fick plocka upp henne och det kändes att det var hennes nacke som brutits. Jag la henne i en påse som jag inte vågade stänga. För någonstans hoppades jag, även om jag visste, att hon bara svimmat av eller något liknande.
Rickard ska begrava henne ikväll när han kommer hem.
Jag har gått och funderat lite på vad som har hänt. 
Zingo har alltid varit lite kinkig mot katterna vid maten och markerat mot även dom andra katterna. Men han biter inte och när jag tog upp Elsa så var hon inte blöt som hon skulle varit om han bitit. Jag funderar på om hon fastnat på något vis. Jag kommer inte få något svar om detta.
Jag känner mig samtidigt lite skyldig eftersom jag inte hade full koll. Och jag är fortfarande väldigt tagen.
Usch vad otäckt det var.

013  
Elsa

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails