2010/11/06

Susningar och kommande positiva veckan

Första halvan av helgen avklarad.
Jag är ordentligt trött men ändå hamnar jag här.
Skulle bara vilja krypa ner under täcket och att här skulle vara helt tyst.
Men vilken dröm det är.
Det susar och piper rejält i öronen och speciellt högerörat ikväll.
Jag önskar att jag kan komma på om det är något speciellt som jag gör som gör att det blir mycket sus i öronen. Men jag kan inte komma på något förutom när man varit på fest med hög musik och det är väl inte så konstigt. Men jag kan inte komma på något i vanliga livet.
Jag har jobbat hela dagen. Jag har kört ca 9 mil på jobbet och jag har inte haft radion högt. Barnen har varit lugna ikväll och inte skrikit och maken viskar godsaker i örat bara ;-).
Så frågan är fortfarande varför det susar så mycket just ikväll.
Åh vad jag en kväll skulle kunna ha det helt tyst i öronen bara för att känna hur det känns. För det kommer jag faktiskt inte ihåg.
Men, men det kunde varit 10 gånger värre genom att det kunnat tjuta konstant istället för susningar och pipningar.

Jag börjar min positiva vecka lite smått redan nu känns det som.
Tänkte jag skulle vara väldigt positiv nästa vecka och se om man mår bra på det. Kan till och med tänka mig att vara sådär överdrivet positiv. Inget klagande, inget kinkande utan försöka vända allt till något positivt.
Återstår bara att se om jag lyckas genomför det också.
Men det är klart att jag gör :-).
Jajamensan :-).

2 kommentarer:

Anneli Hänninen sa...

Tinnitus kan bero på problem med nacken. När jag är ute och går mycket så har jag mycket mindre ljud i öronen. Har blivit rekommenderad sjukgymnastik när det är som värst. Kanske något för dig också?
Kram

Nettan sa...

Tack för tipset. Måste jag komma ihåg för just nu är det riktigt jobbigt.
Varför lyssnade man inte på sin mamma när hon sa att det var farligt med hög musik på disko eller i freestyle ;-).

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails