2009/06/03

Trötta tjejer

Molly somnade ju framför tv:n igår. Och hon hade gått och lagt sig innan halv 7. Halv 4 i natt vaknade hon och ville inte sova mer. Kan lungt påstå att hon fick visst det gå in och sova igen. Efter lite gruffande hit och dit somnade hon faktiskt om. Tur det.
Så första natten på mycket länge som Lilly sover HELA natten vaknar istället Molly. Det är nog inte meningen att jag ska få sova en hel natt på väldigt läng känns det som.
Ikväll somnade båda vid halv 7. Gick jättebra att lägga Lilly ikväll igen. Hel natt för min del tros? Får inte ha för stora förhoppningar.
Molly hade fotbollen ikväll också men Rickard ringde vid 6 och sa att det inte gick. Hon stod bara och hängde i hans arm och gnällde. Så jag hämtade henne. Hon ville lägga sig på soffan men det fick hon faktiskt inte. Jag hade tänkt jag skulle försöka ha henne vaken iaf tills bb var slut men det gick inte. Så hon fick lite och äta och sen la hon sig.
Vilken tur att jag jobbar som jag gör med varvade dagar, kvällar och helger. Innebär att tjejerna oftast inte har jättelånga dagar eller många dagar i veckan på dagis. Är båda så trötta efter 2 dagar till 4 så kan man undra hur dom skulle klara en vecka med långa dagar. Det är skönt att man kan lägga den tiden på dom istället för att lägga den på jobb.

Imorgonkväll ska vi ha avslutning på Lillys dagis. Även detta år har jag en kväll. Men jag har tagit en semesterdag för jag vill vara med på den. Mina semesterdagar börjar minska nu. har lagt in huvudsemestern och efter den hade jag 14 dagar kvar. Ger ca 11 "riktiga" dagar eftersom jag har en kvot på 1,25. Men sen behöver man lite semester till senare också eftersom vi har lätthelgsschema vid helgdagar mitt i veckan. Så har man tur eller otur beroende på hur man skulle ha jobbat så måste man ta semester. Men någon borde det bli kvar efter årets slut iaf.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails