2009/06/30

Ångest?

Fy fasen vilket klibbigt väder det har varit idag.
Mådde skit när jag gick till jobbet i morse. Kände mig darrig och allmänt hängig. Men jag traskade snällt iväg iaf. Har verkligen gått på halvfart idag. Har inte orkat. Sen har det dessutom varit skitstruligt på jobbet också. Fall och inväntan på ambulans. När jag väl var tillbaka i lokalen var jag helt tom i huvudet. Jag kunde titta på någon som pratade men jag lyssnade liksom inte. Skitkonstigt. En arbetskamrat frågade om jag hade ångest. Och vet ni att ju längre dagen gått ju mer har jag funderat på det. Vi fattas folk och det ska jag och en kollerga lösa samtidigt som vi ska hålla koll på nya ärenden, lägga in och godkänna löner och samtidigt göra vårt vanliga jobb. Vi har någon strötimme här och där men inte mer. Jag känner mig fruktansvärt stressad över detta. Jag kommer inte ställa upp på detta nästa sommar om det är likadant då. Tidigare har vi blivit frikopplade från vårt arbete på fm och då kunnat ägnat oss åt det som har behövts, pappersexersis om man säger så. Det lilla lönetillägg vi har nu är inte värt det. Dom sänkte dessutom tillägget i april. Det är synd att jag känner så för jag trivs annars med att få pyssla med sådant också. Men inte under dessa förhållanden. Inte om det är därför jag inte mår bra just nu. Då får det vara så.
Det ska börjas i tid;-)
Denna lilla goding fick jag igår. Jag har behövt en ny ett tag och nu var det dags. Ville ha en som jag kan lägga in mina ljudböcker också så jag slipper att både ha telefon och mp3-spelaren med sig när jag är ute och går. Nu ska jag bara lära mig den också. Jag har spelat in Molly när hon sjöng nu ikväll. En härlig Mamma Mia-dänga blev det. Och som mamma måste man ju bara ha den som ringsignal. Så sött:-)

Det har mullrat lite lätt på avstång ett par timmar. Nu faller ett lätt smattrande regn och en härlig doft har spridit sig. Härligt sommarregn som rensar luften. Me like:-)



1 kommentar:

Amanda sa...

Usch för sådan stress på jobbet. Det mår ingen bra av. Det blir mer och mer av den varan med. Jag tror man måste säga ifrån på sklarpen annars prackar arbetsgivarna bara på fler och fler arbetsuppgifter på färre och färre personal. Och det håller ju ingen för i slutändan.

Skönt med sommarregn. Jag håller med. Här kom precis dom första dropparna nu. Luktar underbart och jag känner redan skillnad!

Härligt!

Hoppas ni får sova gott och en fin ny dag imorgon!
Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails