2009/06/01

Arbetsglädje=Noll

Vi hade planerat att köpa en cykel till Molly nu. Har tänkt ett tag att jag skulle kolla blocket men glömt bort det hela tiden. Så fick jag äntligen för mig det i fredags.
Första annonsen som kom upp var inlagd en halvtimmesedan och var en flickcykle 16 tum. Precis vad vi var ute efter. Som vanligt klickade jag på visa var så jag visste var den var. Då kommer vårt postnummer upp. Vad bra:-). Så jag ringde upp och vi bestämde att vi skulle komma och kika på lördagsfm.
Pratade med Rickard och han kände igen namnet. Då visar det sig att dom bor på vägen ovanför oss:-o. Tycker det var lite komiskt. Det var kanske meningen att jag skulle glömma kolla ända tills nu;-). Rickard fixade det redan i fredag. Så nu har vi en cykel till henne. Och billigt blev det med. Vi gav inte mer än 250:- för den. Och som sagts innan så gillar vi när det blir billigt:-). Nu ska vi bara iväg och fixa en ny hjälm också. Den måste vi köpa ny för det vågar jag absolut inte köpa begagnat. Se om det hinns i veckan.

Vi har så jäkla mycket planerat kommande veckor. Det är avslutningar , tandläkartider, kalas och sen jobbar jag en och annan kväll också. Jag missar sommarfesten på jobbet nästa vecka för då ska vi på kalas. Jag hade en kväll som jag kunde nästa vecka och naturligtvis blev det inte den. Jag skulle fixa matsedel och öppettider så jag trodde faktiskt att jag skulle bestämma dag också. Men det var redan gjort i fredags. Så då får dom faktiskt fixa det andra också. Så det så.

Jag känner mig inte speciellt klartänkt heller för tillfället. Känner mig stressad över jobbet. Allt läggs på oss men sen ska det sparas mer och mer. Ser absolut ingen logik i det hela. Vi får mer papperexersis och samtidigt tas mer och mer tid från våra gamla. Saker som borde läggas på en enhetschef läggs nu ner på oss istället. Skittrist. Och sen har vi sommaren också. Vi teamledare ska hinna med lika mycket som tidigare år när vi gick upp på fm varje dag och satt på kontoret. Men nu får vi inte den tiden utan vi ska enbart ha den tiden som finns på våra schema. Sammanlagt i genomsnitt 3-4 timmar i veckan. Så på 4 timmar i veckan ska vi klara av ett jobb som vår chef gör på en 75% tjänst. Kommer det att fortsätta på detta viset kommer inte jag att skriva på för ett nytt år, även om jag tycker om när det är omväxlande. Som jag sagt tidigare är det hög tid att fundera på vad man ska bli när man blir stor. För detta håller inte i längden. Pga allting som händer med alla besparingar och annat skit som läggs på oss känner jag absolut ingen arbetsglädje längre. Känner inte alls för att gå till jobbet. Och det är hela organisationens fel. Usch för den:-(

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails