2009/06/26

Shoppingrunda

Tycker jag har varit iväg hela dagen. Ni vet vi kommunalare får ju inte vår lön förren efter alla andra verkar det som. Men idag var det iaf dags och gud vad härligt det är att göra av med pengar. Terapi för själen;-).
Körde ner till stan i fm och han med både Ö&B, maxi och lidl. Här försöker vi att få matkontot att sjunka lite förstår ni.
Hem med allt och sen följde jag med Josse upp på Ikea. Såg skräcken i Rickards ögon när han bad mig att inte handla för mycket. Ja, vad har han gett sig in på;-).
Skulle ha en ny rullgardin till Molly för den hon hade var inte tillräckligt mörk. Men Ikeas är riktigt mörka. Hittade även jalusi som vi ska ha i köket. Helt vanliga vita blev det. Ni vet jag satt ju upp gardinerna jag fick av Malin för att jag sku lle bli färdig att köpa nya. En är super spänd och den andra är superrynkad. Men dom har hängt där nu in, ja vad blir det. 2-3 månader måste det vara iaf. Men nu äntligen ska dom ner. Till jalusierna hittade jag söta virkade blommor som m an kan sy på så sådana tog jag också. Då gäller det bara att bli färdig att göra det också. Men dom var så jäkla fina så det blir nog gjort. Kanske;-).

Nu ikväll har jag bara suttit och degat framför dator. Jag har iof försökt hitta någon bra stuga på Öland som har dygnsuthyrning men dom flesta har bara veckovis. Här är vi ute i god tid;-).
Jag får fortsätta leta imorgon för nu ska jag nog lägga mig och läsa en stund. Om jag orkar vill säga.

2 kommentarer:

Barnens Hjältar sa...

Vad bra att det känns nyttosamt agtt läsa det jag skriver .-)
Jag tyckr själv att det är himla kul med tydliggörande..annars hade man tröttnat för länge sen :-)

Viola sa...

sv: Ja man blir ju verkligen orolig. Särskilt eftersom BVC-sköterskor brukar propagera så hårt för amning så känns det ju som om det ska vara något riktigt allvarligt för att de ska rekommendera ersättning istället. Men troligtvis är det ju ingen fara.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails