2009/06/04

Studsmatta & pool

Jag har så jäkla svårt att förstå hur man kan låta sina barn hoppa på studsmatta utan nät. Varför väljer man att överhuvudtaget köpa en utan nät? Tänk alla skador som kan hända bara genom att dom ramlar utanför. jag vet att dom kan skada sig bara genom att hoppa men risken att skada sig riktigt illa är minimerad genom att dom inte kan ramla utanför iaf. Varför utsätter man sina barn för denna risk när det finns nät. Om det är en ekonomisk fråga ska man nog tänka om. För mina barn, och då är det ju framförallt Molly, gäller följande. Inget nät inget hopp. Punkt slut.

Lite samma sak är det med alla pooler som kommer upp. Ja vi har en men den kommer inte upp förren där finns staket runt. Hade jag fått välja hade jag gärna hoppat över den helt. Just pool är jag skitnojjig över. Har mardrömmar om den om hur jag hittar barn i den. Usch. Har funderat på att införskaffa en barnpool så länge men även en sådan hade jag varit rädd att Molly eller någon kompis hade ramlat i. Kan väll säga som ovanför. Inget staket ingen pool. Punkt slut .

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails