2009/06/25

Barbröstat

Många kommer säkert förfaras över vad jag kommer att skriva nu.
Vissa kommer säkert applådera mig.
Nu är ni allt spända vad komma skall;-).

Det fina vädret har medfört att alla dessa sliskiga män utan tröja har dykt upp ÖVERALLT. Jag tycker det ser äckligt ut, rent ut sagt, när dom kommer gåendes på stan, i affären eller något matställe.
Och det spelar ingen roll om det är en lite småfet kille eller en vältränad kille. Jag tycker inte om det.
Dom får gärna springa halvnakna hemme i trädgården eller på stranden. Där är det liksom ok att inte ha så mycket på sig.
Jag kom in på affären häromdagen och framför mig gick en brunbränd kille utan tröja. Jag hade tänkt jag skulle plocka någon frukt men han gick dit så då kände jag inte för det längre. Isch.
Och jag lovar att det är inte av någon sorts avundsjuka att jag själv inte har den rätten att springa barbröstad.
Dom får väl köpa svala linnen om dom nu tycker det är så varmt.
För SNÄLLA, SNÄLLA, SNÄLLA ha tröjan på när ni är bland folk.

Observera att jag inte på något vis är pryd. Jag går gärna i bikiniöverdel eller Bh men jag gör det här hemma. Jag tycker det är otroligt fint med bara kroppar men återigen enbart vid rätt tillfälle. Och rätt tillfälle är inte när jag ska in på affären och handla. Då är det sliskigt och äckligt. Punkt för det.

4 kommentarer:

Viola sa...

Kan hålla med om det. Som sagt gärna stranden (eller badhuset som det ju debatteras mycket om nu) men inte bland matvaror helst.

Ulrica sa...

Jag håller med dig. På med tröja eller liknande, på stranden är det okej att ha bar överkropp inte annars.

Ha en bra dag.

Amanda sa...

Jag kan hålla med. Man behöver inte gå halvnaken och handla mat. det känns bara onödigt.

Hoppas ni har en fin fredag idag!
Kram

Johan sa...

Jag håller med faktiskt... eller ja, vi :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails