2009/06/25

Min förtjänst eller naturens gång;-)

Känner en viss fixering på mina smultronplantor
Nyplanterade och mina förhoppningar var höga att jag skulle ha smultron någon vecka efter. Ja, vad vet jag om trädgård;-)
Några veckor efter grusades mina förhoppningar. Istället för att gå och titta på härliga smultron blev det onda ögat istället. Grr, varför ska inte jag klara sådanthär? Hur svårt ska det vara igentligen?
Men så hände då något med dom. Vet inte om det var min frånvaro som hjälpte till på något vis. Jag tjurade och tog ut det över platorna;-).
Och idag ser dom ut såhär. Blommar och det finns tom något litet grönt smultron på någon planta. Jag vet inte om jag ska ta på mig äran eller det bara är naturens gång;-).

1 kommentar:

Caroline sa...

Jag plockade också hem smultronplantor och satte i stora krukor, dom slokade och såg jättetråkiga ut så jag slet upp dom och suckade. Men nu ångrar jag mig, tänk om mina också hade tagit sig sådär fint?! ...Det får vi aldrig veta.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails