2009/06/24

På CSK med Molly

Så har Molly äntligen fått sin hörsel ordentligt kollad. Vi har varit inne på CSK hos överläkaren och kollat.
Hon har varit jätteduktig. Satt lungt och stilla när han kollade in i öronen och även när han petade. Efter det gick vi vidare till en "hörseltant". Provade först med lurar och att hon fick en pinne som hon skulle trycka på n är hon hörde men hon satt mest och log åt tanten utanför buren. Så det fungerade inte.
Så vi bytte rum och då satt hon mellan två högtalare och framför sig hade hon klossar som hon skulle stapla när hon hörde. Det gick kanonbra. Hon blev lite disträ i slutet då tanten fick fråga henne. Men hon var nog bara uttråkad.
Och sen var det tillbaka till doktorn som tittade vad tanten hade skrivit.
Allt såg BRA ut. Gud vad skönt:-).
Så då får jag väl ta tag i logopeden igen men det blir nog inte förren efter sommaren.
Är man duktig hos doktorn måsten man naturligtvis få en fika på sjukhuset också.

Lilly har varit hos farmor under tiden. Stannade på en kopp kaffe när vi hämtade henne. Dom sprang runt och lekte och jag sa till Molly att hon skulle gå in på toa. Hon bara fortsatte. Sa till henne igen och åter ingen respons.
-Jag vet att du hör för det har vi precis varit och kollat.
Ja, jag vet att barn inte förstår ironi men jag kunde inte bara låta blir;-)

2 kommentarer:

Amanda sa...

Vad skönt att hörseltesten gick bra!
Dom är himla duktiga på sånna ställen. Förstår inte hur dom gör för att kolla hörseln alla gånger. Vi är ju där titt som tätt med våran Ludwig som inte svarar alls på tilltal. Att dom ändå kan utläsa något av alla tester är imponerande.

Hoppas ni har en fin dag i solen!
Kram

Emmixen sa...

Hej :) Tittar in för jag kände igen CSK ;) Är också där en hel del. Duktig din tjej var, klart man ska få glass då :D Titta gärna in hos mig också.. Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails