2009/06/02

En död klump i munnen

Har packat lite traderavinster. Vet inte riktigt vad jag tänkte på när jag hade avslut i måndags med tanke på att jag jobbar länge både idag och imorgon och har därför svårt att få iväg vinsterna snabbt. Men det är klart jag håller mig till dom där 3 dagarna som jag lovar i min objektbeskrivning iaf.

Sitter här med en död klump i munnen. Känns som om jag dreglar lite lätt också och att munnen är väldigt sned på mig. Ja, jag har varit hos tannamagaren (tandläkaren för er som inte förstår skånska;-)). Lagat färdig hålet som han fixade i december som skulle få läka lite själv först. Känner mig så stolt denna gången också. Inte en tår fälldes. Djupa suckar blev det dock gott om men dom ler så snällt och medlidande mot mig när dom kommer så. Har faktiskt kännt mig lugnare och lugnare för varje gång jag varit där uppe. Men helt orädd kommer jag nog aldrig bli. Jag var trots allt lätt illamående när jag körde upp dit. Men nu är det gjort. Fick tid till vanlig undersökning också så jag blir av med den med.

Molly har varit iväg med dagiset idag på äventyr. Dom har varit på ett ställe med massa djur och hon berättade att det fanns rutchkana som var som en tunnel också. Hon somnade på soffan vid halv fem. När jag kom hem strax innan halv sju hade hon gått och lagt sig riktigt. Hon var helt slut.
Lilly har vi lyckats lägga ikväll och hon gick med på det också. Igår gick det inget bra alls så hon somnade inte förren vid halv 10 då. Började fundera på om det är så att hon inte kan somna när vi bara har varit hemma. När hon var sjuk traskade hon bara här hemma. Igår gjorde vi ingenting och då ville hon inte. Får se till att hitta på något varje dag jag är ledig då. Brukar vi iof göra men nu är det ännu viktigare. Kanske, för det är ju bara en teori vi hade. Var ji likadant med att vi trodde att det kanske var för varmt på rummet och tog ut täcket och satt in fläkten. Första kvällen vi gjort det gick bra men sen igår var det vanligt igen. Jag hoppas att denna teorin är rätt.

1 kommentar:

Viola sa...

Jo precis, det känns lite som om man industritillverkar barn när donatorn ska vara anonym.

kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails