2012/11/20

Win-win situation

Det där med att göra flera middagar är inte riktigt min grej. Jag planerar hellre in så att alla äter det även om det ibland är med inte lika glada miner. Men ibland blir suget efter vissa saker för stort.

2012-11-20 17.24.23

Min tallrik (och barnens).

2012-11-20 17.31.12

Kära makens tallrik.

Lax är bland det godaste som finns men kära maken är verkligen inte förtjust i det. Det smakar liksom lax vad man än gör med den. Jag tycker det är lite av meningen men där går meningarna isär. Men idag blev det lax och kära maken fick passa på att inta den bruna sörjan som han gillar väldigt mycket. Dock är det ingen annan som gör det så idag blev det lite av kompromissernas middag. Win-win situation för alla utan möjligtvis att jag var tvungen att ta tomater till laxen istället för ärtor eftersom det inte fanns några plattor kvar att använda.

Rap.

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

Jag hade kunnat ta fläsket och laxen! Det andra kan ni behålla. ;-D

♥ Sojka ♥ sa...

sv:Ja jag tror alla mår mycket bättre av det!! :) Tack för din kommentar!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails