2012/11/26

Kreativitet är något man föds med

Kreativitet är något man föds med. När man lyckas pyssla sig till hyllor av avlagda böcker och julstjärnor av gamla lp-skivor. När man kan sitta i timmar för att få ihop ett litet vackert kort som man sedan ger bort eller gör fantastiska bonader och dekorativa påsar att ställa ljus i. När man med hjälp av lite färg kan skapa en vacker tavla bara för att man känner för det.

Sådan är inte jag. Jag skulle vilja vara det men det finns liksom inte i mig. Jag var järv och gjorde smällkarameller häromåret. Dessa är vi rädda om för att jag ska slippa göra det igen. Jag skulle tippa på att det är brist på tålamod när det inte blir som jag faktiskt ser för mitt inre hur fantastiskt det var planerat att bli.

Men så händer det något ibland. Helt oförberett förvandlas jag till en väldigt kreativ och konstnärlig person.

köttbullar

Skåda mina köttfärspyramider. Det bara blir så, varje gång. Det kan jag tycka är lite kreativt i alla fall. De största konstverken har väl kommit till av en slump. I rest my case.

2 kommentarer:

katarina sa...

nä du mig lurar du inte.. du är kreativ med dina cupcakes och din mat för att du tycker det är roligt o du gillar helt enkelt inte klipp o klistra *skratt*

Nettan sa...

Aha, så kan man också se det. Du har gjort min dag :-) / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails