2012/11/13

Vad blir det för mat?

Jag tittade ner i frysdisken.

2012-11-13 16.03.38

Allvarligt? Fryst potatismos? Har vi så jäkla stressigt och bråttom i vår vardag att vi inte hinner göra eget mos eller för den delen göra egen pannkaksmet som också finns färdigblandad i dunk.

Jag kan faktiskt inte låta bli att fundera på hur vi prioriterar när vi inte ens själva lagar den mest simpla och snabba maten. Att det finns färdiga långkoksrätter som ärtsoppa eller brunabönor är väl en sak men potatismos och pannkaksmet. Jag vet inte riktigt hur snabbt andra anser vara snabbt men jag tycker i alla fall att mat på 30 minuter är en riktig snabb middag och det borde inte vara några problem att hinna med det.

Det känns lite som att har man inte den lilla stunden så borde man kanske stanna upp och fundera lite. För hur det än är så har jag svårt tro att man har lika stressigt alla dagar och att man då borde kunna planera lite bättre i så fall.

Och nej, jag är ingen prettomorsa som gör mitt eget smör och mjölkar min egen ko utan jag använder diverse mixer och halvfabrikat ibland. Men jag skulle nog aldrig få för mig att köpa färdig mos eller pannkaksmet.

Nej basic matlagning får man allt planera in på vardagarna tycker jag.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails