2012/11/02

Skadad efter en juridikkurs eller så är det mest troligt mitt sunda förnuft

Jo men det är väl lika självklart att sälja en lägenhet som en Hollywood-fru bott i och kalla det som “Hollywood-känsla” som det skulle vara för oss att sälja vårt hus som sjötomt med herrgårds-känsla och spa-anläggning.

Det kan vara att jag blivit lite skadad efter en juridikkurs eller så är det mest troligt mitt sunda förnuft som bara vill kräkas över oärligheten hos en del mäklare.

Där finns inget Hollywood alls i den lägenheten eftersom Hollywood för oss svenskar (mig) innebär glamour. Enkla laminatmattor med enkla tapeter och ljusgula skåpsluckor i köket faller inte under glamour-kategorin.

Jag blev faktiskt lite förvånad över att jag blev så irriterad över detta men det har säkert med oärlighet att göra. Det som lovas i ett anbud ska också kunna hållas eftersom stämmer det inte gäller inte anbudet och så vidare.

Nej fy för sådan mediakåt mäklare som ljuger helt öppet. Och i och med detta hjälper jag till att uppmärksamma det, naturligtvis i liten skala, både på gott och ont. Men ibland måste man även om man inte skulle.

2012-10-26 17.12.27

Herrgårds-känsla a´la “mäklare” Nettan.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails