2012/11/27

Vi litar helt på ditt omdöme

Visst är det härligt när man kommer in till minstingen som bett om en ny saga i spelaren och man frågar vilken hon vill ha.

-Du får välja mamma säger hon med ett sött leende.
-Då tar jag Tuta och kör då.
-NEJ inte den svarar hon.
-Då tar jag Bamse, den blå skivan säger jag.
-NEJ inte den.

Just då vänder man sig om och tittar lite spänt på henne.

-Men vilken vill du ha då?
-Du får välja ju mamma svarar hon fortfarande med det söta lilla leendet.
-Ok, då blir det festival då.
-NEJ, inte festivalskivan mamma.

-Hmf viskar jag lite för mig själv. Men vilken då? Av någon anledning har jag börjat låta lite irriterad. Vilken vill du ha gumman. Välj nu annars får du vara utan.
-Du får välja mamma.
-Nu tar jag denna och vill du inte ha den så får du tala om vilken du vill ha annars blir det ingen säger jag och viftar med ABBA-skivan.
-NEJ, inte ABBA-skivan.
-VILKEN DÅ frågar jag. Sista chansen nu.
-Ok mamma, jag kan ta Tuta och kör säger hon helt nöjt.

Jag suckar lite och sätter på skivan. Jag ville liksom säga att varför sa du inte det när jag började välja. Och vet ni. Jag går på det varje gång. Ibland kommer barnen långt med ett sött leende som talar om att vi litar helt på ditt omdöme så länge vi får sista ordet.

vi

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails