2012/01/31

En definition på snögubbe

Ibland kan det vara lite svårt med definitioner.

När tjejerna för ett tag sedan, när den första snön kom för en eller två veckor sedan, gick ut för att bygga snögubbe så var det en sådan där typisk Disney-snögubbe jag tänkte mig. Detta visade sig att jag definierat alldeles tokigt när dom en stund senare bad mig komma ut för att kika på den fina snögubben.

2012-01-22 14.02.28

På marken var toppen av ett huvud med ögon och näsa. Jag såg åter igen den där Disney-snögubben för min inre syn, mässandes I´m melting, I´m melting, och detta var vad som blev kvar efter värmen. Naturligtvis sa jag inget om min lilla inre film när jag såg deras stolta miner.
Tyvärr blev den ändå inte långlivad när det visade sig att det var en alldeles perfekt äthöjd för doggen. Så på en liten kisserunda glupskade han i sig ögon och näsa och kissade sedan på det tomma ansiktet. Det kan inte vara lätt att vara snögubbe.

2012-01-22 14.02.41

1 kommentar:

Västgötskan sa...

Ha ha! Exakt vad jag tänkte när jag såg bilderna här också. Stackars snögubbe... ;-D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails