2012/01/29

En gummiorm

untitled

Vet ni vad detta är för något? Jo det ska jag tala om för er. Detta är en gummiorm. Snopna? The one eyed Snake får plötsligt en lite mer visuell mening.

Kära maken och Molly satt framför tv igår. Dom satt och slötittade på Mina, jag och Irene. Molly skrattade glatt när Jim Carey for rundor i badrummet, vilt kissandes omkring sig. Vi vuxna vet anledningen men det vet inte hon som tur är. Så går han ut i sovrummet och hittar denna sladdriga jättedildo som han börjar vifta med. Varför vi inte bytte kanal vet jag inte men i alla fall. Jag hörde Mollys fråga:

-Pappa, vad är det?
Med en snabbhet som en liten vessla svarade han då följande:
-Det är en gummiorm.
Hon godtog naturligtvis detta svar eftersom vi är kloka vuxna människor som vet vad vi pratar om. Jag däremot höll på att bryta ihop av totalt garv. Och jag kände bara att, vad skönt att det inte alltid är jag som får dom där härliga frågorna som hon så många gånger har. Ska bli intressant att se när hon råkar se en sådan här igen och proklamerar att det är en gummiorm. Risken finns väl att det blir som när jag fick reda på hur barn blev till. Min mamma hade inte riktigt talat sanning när hon sa att man slutade med p-piller. Men nu vet jag bättre. Och jag vet också att små vita undanmanövrar verkligen behövs.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hahahaha!!! Det där gjorde min dag! :)

Västgötskan sa...

Ha ha! Bara ni inte drar historien som en pojkes (i sonens dagisgrupp) mamma gjorde; Att barn föds genom en dragkedja i magen. GISSA om han blev förbannad på sin mamma efter att ha blivit utskrattad på dagis, när han stolt berättade att han hade fått veta hur barn minsann kommer till världen......

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails