2012/01/12

Vad skulle ni göra om ni fick byta kön för en dag?

Vad skulle ni göra om ni fick byta kön för en dag?
Den frågan ställde dom på Bandit Rock i morse är jag körde till skolan. Jag han inte höra så många svar med blev ganska förvånad av dom jag hörde.

Komma underfund med kvinnlig intuition? Köra bil? Helt ärligt, är det vad man tänker på om man skulle byta kön för en dag?

Det är i alla fall inte vad jag tänker på. Suprice, kanske? Men helt ärligt visst hade man provat dom där sakerna som är typiska för det andra könet? Som till exempel hur det är att ha sex. Hur det känns för det andra könet när dom får orgasm. Ja det är i alla fall jag nyfiken på. För jag inbillar mig att min är skönare än hans av någon anledning. Varför vet jag inte. Kan kanske vara jämförelsen med att det kliar i örat. Vem är det skönast för? Fingret eller örat? Naturligtvis för örat. Men det hade varit häftigt att få det svart på vitt istället för att tvista om det.

Att få en pungspark. Gör det verkligen ondare än att föda barn? Jag har väldigt svårt att tro det men vad vet jag. När man föder barn kan man ha smärta kanske uppemot 24 timmar om man har otur. Pungspark, borde inte smärta under så lång tid om den nu inte blir krossad eller något liknande. Kanske öm några dagar men jag lovar att man är jäkligt öm i flera veckor efter en förlossning, minst.

Möjligtvis hade jag nog provat att sitta ner och kissa också för att se att det skulle fungera utmärk. Det finns inget positivt alls i att kunna stå upp och pinka förutom vid ett tillfälle. På resande fot hade det varit ganska skönt att slippa sätta ner sin söta ända på äckliga toaletter utan bara kunnat hala fram den. Men annars inte. Som undersköterska, nördvarning, kan jag tala om att man tömmer blåsan bättre när man sitter än när man står och en tom blåsa mår bättre än en som ständigt har lite som kanske ligger och skvalar.

När jag provat alla dom där sköna grejerna, som jag anser är ett måste, hade jag nog gått ut i garaget och skitat ner mig lite med lite bilgöra. Skruvat lite här och där, givetvis hade jag då vetat var jag skulle skruvat, och fått lite olja och smuts på händer och armar. Jag hade till och med låtit mina händer bli skitiga utan att använda handskar denna dag.
Givetvis hade jag räddat min kära fru från spindlar och andra otäcka småkryp. Och sotat ur den otäcka pannan som står i den otäcka källaren. Allt sådant som en underbar make gör.

Vad hade ni gjort om ni fått byta kön för en dag? 

 

1 kommentar:

Västgötskan sa...

Bett en tjej göra mig upphetsad, för att sen säga nej och se om jag mår såååååå dåligt av att inte får fortsätta. ;-)

Ha ha! Fingret och örat-jämförelsen var ju helt underbar! :-D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails