2012/01/06

Utmaning

Hittade en roligt utmaning hos Västgötskan. Och utmaningar är svåra att låta bli. Så läs och gottas åt detaljerna.

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
För tio år sedan var vi framme i kön till IVF. Så vi hade många turer ner till Curakliniken i Malmö för att få uppleva föräldraskapet. Dock lyckades det inte då utan det tog nästan 1 1/2 år innan vi orkade göra nästa försök. Helt enkelt en av många jobbiga år med längtan och förväntningar och många brustna drömmar.

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Då hade jag planerat hela min höst med ansökningar till olika skolor. Jag visste vilken som var min prio 1 och ja, vi vet ju också nu att så blev det.

3) FEM SNACKS DU GILLAR?
Oj, vad svårt.
Jag är lite av den typen som gillar chips, speciellt Pringles Sourcreame & onion är en liten favorit.
Sedan är jag väldigt förtjust i lakrits men kan emellanåt få lite cravings efter surt. Sådan där Fizz eller Fuzz eller vad som heter. Små sura flaskor med en blå del och en rosa.
Sen är det så att jag är barnsligt förtjust i glass med strössel också och det får räknas in som snacks idag tycker jag.

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL?
Hihi, ja frågar man kära maken så skulle han nog säga att jag inte kan någon. Lite rätt har han nog för jag är riktigt usel på låttexter även om jag inte gillar när han påpekar det, hela tiden. Men några kan jag faktiskt.
Bä, bä vita lamm kan jag stolt skryta med att den sitter riktigt ordentligt. Helt rätt också. Och det är väl kanske lite fler barnvisor som jag kan hela texten på.
Jag tror faktiskt att jag skulle kunna dra av några 80-tals dängor också, sjungna helt rätt. Final countdown med Europe är helt klar en sådan men där är fler sådan. Men jag kan inte komma på några såhär på rak arm.
Jag skulle tro att jag kan en hel del The Cure också, i alla fall när jag hör dom.

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR?
Jag vet faktiskt inte vad jag skulle göra. Det finns så mycket man skulle vilja ha pengar till när man sitter och längtar efter saker.
Jag skulle i alla fall säkrat tjejernas framtid. Att kunna ge dom den möjligheten att börja sina liv utan penningbekymmer är en ganska skön tanke.
Jag tror jag hade försökt att ge släktingar lite också men med vår stora släkt hade nog pengarna bara räckt till dit.
Men att få lite guldkant på tillvaron hade inte varit helt fel. Att kunnat göra enkla saker utan att behöva vända på varenda krona. 

6) FEM DÅLIGA VANOR?
Jaha, där kom en sådan där tråkig en. Var ska jag börja?
Jag är väldigt envis av mig har jag hört men blir jag överbevisad så ger jag mig även om det kanske är med ett litet muttrande.
Jag är en fruktansvärt dålig förlorare i sällskapsspel. När det börjar gå dåligt kan jag kinka ihop rejält men det brukar gå över efter en stund.
Jag är tyvärr inte den mest ordningsamma person som finns. Inte här hemma i alla fall. Jag är en jäkel på att flytta runder saker som hamnar i samma hög som tidigare när jag är färdig eftersom jag flyttat den till A sedan vidare till B när jag är vid A och så vidare i en oändlighet. Men det är mest bara högar med papper för när det kommer till rent organisatorisk planering är det få som slår mig (lite skryt måste det bli i en sådan fråga).
Jag vill gärna ha kontroll på saker även om detta blivit mycket, mycket bättre de senaste åren.
Morgonhumör, behöver jag säga mer.
  

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA?

Älskar att skriva. I jakt på min kommande bok så håller jag mig till min lilla blogg där jag kan lindra den värst skrivabstinensen.
Jag älskar att kura upp mig i soffan efter middagen och ha ett barn uppkurad på varje sida och titta på Bolibompa med dom. Den tiden har nästan blivit helig för mig eftersom man inte träffar dom så mycket nu.
Med risk att låta übertöntig så gillar jag verkligen att sätta mig i bilen och köra till skolan. Jag har längtat så länge att kunna göra något spännande för min skull så det är säkert därför.
Fota är ett intresse jag har som går lite upp och ner. Jag gillar att fota men det är inte alltid jag hinner med det. Det är väl likadant som med att göra cupecake. Gillar men hinner inte så mycket nu. Skolan tar mycket tid eftersom det är det som gäller nu. Det är ju once in a lifetime för mig.

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA?
Onepiece. Jag har ett öppet sinne för dom flesta fetischer men hur vill man som vuxen springa omkring i en jättepyjamas ute bland folk. Har man nu den läggningen får man kanske göra det i sin egen inredda kammare tillsammans med sin sugerdaddy eller sugermommy.
Jag skulle aldrig dra på mig en stringbikini. Detta är inte enbart för att skona andra utan helt enkelt för att det är gräsligt fult på alla.
Nätstrumpbyxor. Behöver jag säga kasslervarning.
Kortkort är också en sådan där grej som jag aldrig förstått mig på. Det är inte snyggt någonstans att ha en liten kjol som slutar precis under skinkorna som kasar upp vid minsta rörelse. Även den är inte fin på någon. Tänk att böja sig fram och plötsligt vara “öppen” för alla.
Stilettklackar. Jag har aldrig förstått hur man lyckas gå i sådan. Jag kan i och för sig inte ens gå i ett par skor med liten klack. Men jag måste erkänna att kvinnor som har höga klackar och kan gå i dom har ofta jäkligt snygga spiror.
 
9) FEM FAVORITLEKSAKER?
Leksaker? Alltså en sådan fråga kan man inte ställa till en med sådan fantasi som mig. Bzzzzzz. 
Kameran gillar jag. Den kan man leka fram väldigt häftiga bilder med. 
Och min lilla dator. Hade jag inte haft den hade jag ju inte kunnat dela med mig av allt viktigt jag har att dela med mig av.
Min lilla telefon är kanske mer en leksak än en telefon. Wordfeud kan man väl säga.

10) TIO PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN
Den som känner sig manad. Alltid kul att läsa lite privata saker om andra. (Tagit dom orden direkt från Västgötskan)

Så vågar du anta utmaningen?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails