2012/01/25

Är det solstormens fel?

För en gång skull, på väldigt länge i alla fall, kom jag i säng i ganska hyfsad tid igår. Så när klockan var 11 hade jag redan släckt och hade fått besök av John Blund också. Så när jag vaknade av att det var ett vitt ljus i tv-rummet kände jag bara att fasen vad natten gått fort och ändå är jag fortfarande så trött. Detta var tills jag vände mig om och tittade på klockan. Dom ilsket röda siffrorna deklarerade att klockan var 00:51. Men vad hände i tv-rummet så dags? Drog täcket runt mig och tassade ut och hittade Lilly liggandes i soffan och tittade på ABC-nyheterna. Det kan kanske vara spännande att se dom men klockan 1 på natten är ingen höjdare, inte för mamman i alla fall.

Jag vet inte om man kan skylla på solstorm som man kan skylla på fullmånen men vi gör det idag. För någon fullmåne var det inte ute så några tokigheter på grund av den är det inte. Men jag fick henne att gå och lägga sig igen även om det var i vår säng. Så resultatet av min tidiga sänggång igår blev inte alls en utvilad, pigg och fräsch jag utan det blev precis som vanligt. Men man kan inte skylla mig för att inte gjort ett försök i alla fall.

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

Vitt ljus. Jag tänkte spöke jag.... Hihi! :-D

Ricksen sa...

Jag tänkte mer på alians.:-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails