2012/01/21

Att planera ett party

Molly har börjat planera sitt kalas till hon fyller år. Jag menar, det är ju ändå så att oktober börjar närma sig nu så det är alltid bra att ha bra framförhållning. Detta har jag inte en AANNIINNGG om vem hon kan ha fått det från (harkel, harkel).

Hon ska ha ett ostparty. Hon älskar ost, denna tjej och detta har jag inte en AANNIINNGG om vem hon fått det från (harkel, harkel). Jag frågade henne hur man skulle göra med ett ostparty eftersom jag enbart för min inre syn såg hur ett gäng små schweizerostar kom struttandes. Ni vet sådan där runda med hål i som finns i alla tecknade filmer.

-Men mamma, man har ostmuffins sa hon som om jag var från yttre rymden eller något liknande.
-Men man kan väl inte bara ha ostmuffins tyckte jag.
-Nej man äter annan ost också sa hon som om det var det mest naturliga i världen.

Ja så dum jag är att jag inte förstod det då. Allt är ju verkligen solklart med ett sådant party.

-Men mamma, det blir lite problem för jag tror inte Julia vill komma då eftersom hon hatar ost sa hon och så genast lite fundersam ut. Så kanske finns det hopp om att detta ostparty ska avpolletteras lätt och smidigt. Men så enkelt brukar det inte gå när hon fått något för sig men jag håller tummarna.

ost

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails