2010/06/26

Underbar midsommar

028 
002 004

Vi har haft en helt underbar midsommar.
Pappa, Pia, Emelie och Cicci har varit här.

017 019

035 041

Vi började i hembyggdsparken som vi brukar.
Som vanligt kläddes midsommarstången på plats för att sedan resas av starka män.

077 082 

Dansen gick runt den majade stången. Jag vet inte riktigt vad Lilly tyckte om det för hon log nog inte en enda gång. Molly däremot levde sig in och dansade även om inte Inga och Lilly var med.

138
Dansen slutade med ett stort godisregn.
Lilly stod mitt inne i klungan men ändå fick hon inget själv. Alla stora barnen slängde sig fram och tog godiset mitt framför henne så Inga plockade åt sig lite till henne.
Molly var så stolt när hon kom och visade sin hög hon hade i handen. Allt egetplockat :-).

 059
Fika tillhör också vi midsommarfirandet i parken.
Hålans längsta rulltårta skyltas det alltid med innan.

151  
Invigning av altanen när taket låg på.
Hem och startade potatisen för att sedan kunna avnjuta det bästa som finns.
Nypotatis och matjessill. Underbart.
Jag har faktiskt inte fuskat i år heller så det var första gången i år. Och som vanligt blev det för mycket eftersom det är så jäkla gott. Jag har köpt på mig ett antal burkar sill så jag kommer troligtvis äta sill ganska många gånger de kommande veckorna. Om inget annat lär dom gå när Jessica kommer ner.

193 188

Några tappra själar, alla utom jag och Pia, trotsade skuggan och tog sig ett dopp ändå.
Pappa poserade sedan så fint i lila underkläder som tillhör flickor som bärs på överkroppen ;-). Men dom bilderna fick jag inte lägga ut och det respekterar jag naturligtvis även om jag skulle vilja visa. Jag har ju en bra kamera som tar bra bilder ;-).

236
Provade sedan mörkerinställningen på kameran.
Var en helt otroligt fin fullmåne som lös upp.
Men det var svårt att få till en riktigt fin bild när man håller kameran. Hade behövt stativ.
Jag har ett stativ liggandes men jag har inte blivit färdig att prova om det passar min nya. Kan hoppas att det är ganska universala fästen.

Pappa och dom andra körde vid 5 ikväll så det har varit underbart att ha dom här hela dagen idag också. Inget stress från deras sida att dom var tvungna att köra.
Lättlunch till 10 personer med stekt nypotatis och grillat. Kan inte bli så mycket simplare.

Tjejerna har kinkat ihop totalt nu ikväll. Dom var nog helt slut eftersom det blev lite senare än vanligt i säng igår och sedan har det hänt saker hela tiden. Dom har även badat i poolen idag.

Nu ska jag njuta av en skål jordgubbar som jag förberedde för 1 timme sedan. Delade, sockrade och härligt saftade kommer dom att vara nu. Lite härlig gräddmjölk på och lyckan kommer vara total. Kan nästan mäta sig med njutning av något annat, men bara nästan.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails