2010/06/03

Ska jag skiljas?

Vi ska tydligen skiljas.
Han talade om det för mig och sa att han började bli gammal så han behövde nog en 25 åring nu.
Jag har varit helt förstörd för jag vill verkligen inte. Och vad ska han med en 25 åring till när han har mig.
Barn, hus och allt annat. Hur gör man?

Som tur var vaknade jag sen. Vaknade en stund innan vännens klocka ringde och kunde inte somna om för drömmen kändes så verklig. Sträckte ut min hand för att känna på honom, så att detta var verklighet. När hans klocka ringde var jag tvungen att fråga så allt var ok så vi verkligen inte skulle skiljas.
Kramade om honom någon gång extra innan han körde till jobbet.

Jag avskyr verkligen att drömma på detta viset. Att även när man vaknar så hänger drömmen med och det är drömmen som känns verklig. Det värsta är nog ändå när man drömmer att det händer barnen något. Peppar, peppar så är det inte ofta men dom gångerna man gör det vaknar jag med en klump i magen. Brukar sluta med att jag får gå upp och titta till dom.

I förra veckan var tydligen jag och två arbetskamrater i Australien. Jag körde bil och efter 30 mil hade den ena frågat om jag körde på rätt sida varav den andra hade snästa av den första och menat att efter 30 mil borde jag väl veta :-). Detta var inte min dröm utan en av arbetskamraternas dröm.

Man kan undra varför man drömmer som man gör ibland. Hur man får in vissa personer som man normalt kanske inte går och tänker på. Ofta finns det absolut ingen logik eller ordning i drömmen heller. 
Men jag kan undra vad en drömtydare hade sagt om min dröm i natt ;-).  

3 kommentarer:

Åsa sa...

Fy tusan! Så jobbigt med sånna drömmar, de känns så verkliga också. När jag drömemr sånt brujkar jag vara sur på oskar hela dan sen...

jag har drömt några gånger att jag har tappat bort Elsa i folkvimmel också, fy fasen va jobbigt det är. fast bättre att det är drömmar än verklighet iofs...

Hanna sa...

Ja, fy för drlmmar som skulle kunna ha skett, om man säger så. När jag var gravid drömde jaga tt min man skickade sitt sedvanliga sms med " jag kommer med 17.10-tåget2 och sedan ett sms till "men jag stannar itne längre. Jag och M drar till Italien. Jag tror hon är min stora kärlek" M var en kollega, som jag verkligen aldrig varit sotis på, är inte sån och har aldrig anledning. tårarna rullade ner för kinderna och jag höll på att sopa till honom när jag vakande. Den drömmen följde mig hela dagen.

Må så gott!

Ricksen sa...

Dom kanske hade sett dum och dummare.:-))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails