2010/06/30

Pimpad toa, vackra flugor och fegisgener

För ett tag sedan pimpade Lilly toastolen.

005 
Varför vara som alla andra och ha luktblocket i toan när det blir snyggare utanpå ;-).

062

I gårkväll när jag kom in och skulle “pudra näsan” hittade jag denna fina lilla hög.
Hon har väl antagligen bara satt fart på rullen och låtit den rullat. Och inte har hon sagt något heller. Konstigt ;-).

Molly satt häromdagen och studerade en spyfluga. Ni vet dom som skimrar i grönt och blått.

-Åh mamma. Dom blå flugorna är SÅ vackra.

Det är mycket i hennes värld som är vackert och underbart nu.
Jag ska kanske inte tala om vad som hände med en sådan vacker fluga i gårkväll. Vännen lyckades träffa den i luften med flugsmällaren. Vi hörde dunsen in i rullgardinen och sedan klicket när den landade på golvet. Hehehe ;-).

Lilly hade däremot delat vår glädje. Hon avskyr flygfän.
Hon vaknade i förgår kväll och var nästan hysterisk. Vännen var inne och slog ihjäl en sådan vacker fluga på hennes rum.
Sedan har han mage och komma in till mig och förbanna mina fegisgener. Förstår inte alls vad han menar. Skulle det finnas fegisgener hos mig? Knappast ;-).
Det är väl bra att vara försiktig. Man vet aldrig vad småkryp kan hitta på. Om dom har någon lömsk plan för att utrota mänskligheten. Jag menar bara, varför chansa ;-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails