2010/06/05

Sommarförkylning

Solen har varit framme idag och värmt ordentligt.
En hel trädgård som skulle gås över och ett helt hus som skulle städas.
Och jag mår skit.
Känner mig febrig, tung i huvudet, ont i kroppen, hes och täppt i näsan.
Man kan ju kinka ihop för mindre. Känner inte alls för en förkylning nu. Och vilken jäkla tid att få den på också. Precis lagom till man har en ledig helg men fint väder som skulle njutas.
Nej istället har jag gått på halvfart, om ens det, och inte orkat mycket. Sovit ett par timmar men är nu igen trött och hängig.
Jag hoppas verkligen det blir bättre tills i morgon. Jag har beställt klippning då och det är stort behov av det. Nu har det blivit så långt i nacken så det ser inte ens knullrufsigt ut längre samt att det vid sidan av luggen har blivit i den härliga längden så det “lockar” sig utåt. Ser ut som ABBA-frissa ;-).

002
012 013

Som tur var hade vännen lite hjälp i alla fall:-).

030 032

Minsann inte lätt att få loss en kratta som sitter i gräset. Hon kämpade på ganska bra.

040

Den gamla har också njutit av att kunna vara ute på altanen.

Nu ska jag åter igen kura upp mig i soffan. Ska se om jag orkar se Ladder 49. Sen håller jag tummarna att detta försvinner tills imorgon.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails