2010/06/30

2 formar muffins

Vet inte riktigt vad som har hänt med mig idag.
Jag fick ett sug efter att baka muffins. Jag köpte en muffinsform för ett tag sedan. Jag menar verkligen ett tag sedan, kanske 1-1 1/2 år sedan. Det har bara legat i skåpet och dammat. Men idag har det blivit invig med råge till och med.

011 008

Första formen gjorde jag en jordgubbsmuffins.
Dom var jättelätta att göra och allt som är enkelt gillas går hem hos frun. Dessa var med yoghurt i smeten. Vad vet jag det kanske är i många muffinssmetar ;-).

När jag var färdig med dom kände jag minsann för att göra fler. 015

     018

   Började kolla runt efter något spännande recept och hittade chokladmuffins med chokladbitar i. Kanske inte så otroligt spännande för rutinerade bakare men väldigt spännande här.
Dom var inte lika lätta att röra ihop. Tog säkert 10 minuter mer än jordgubbsmuffinsen ;-).
Hade jag haft grejer till mer hade jag nog dragit en form till.

Så här sitter jag nu och väntar, tillsammans med barnen, på att Josse ska komma ner och hämta Julia så vi kan fika.
Så hur stolt jag är nu kanske inte alls är lika stolt som jag kommer vara sedan när dom är smakade. Jag hoppas i alla fall på att det är på det hållet så det inte är på andra hållet ;-).

1 kommentar:

Camilla sa...

Åh, ser gott ut! Du måste ju lägga upp recepten :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails