2010/06/14

En utblommad maskros

Blev väckt av telefonens gälla signal i morse.
Jag muttrade lite och tyckte lite synd om mig själv över att bli väckt på detta viset på min lediga dag.
Sen tittade jag på klockan.
09:33
Vem kan vara sur över en sådan sovmorgon ;-).
Där satt barnen lugna och tysta och tittade på tv:n. Inget bråk eller stim på hela morgonen utan bara glada barn när jag kom upp.
Så härligt.

Och inte nog med att det blev en liten sovmorgon så var det även sol ute. Det blåste lite men solen var framme.
Perfekt för en promenad upp till affären. Så jag kollade över fruktskålen och jodå vi saknade bananer. Vilken tur ;-).

020 022

Ja sen råkade det bli en liten glass också.
Och det storasyster gör, gör lillasyster.

Sen tog vi vägen förbi, ja kanske inte förbi eftersom det är en omväg, slingan när vi gick tillbaka.

047
När Molly cyklade ner för backen ner till slingan tvärbromsade hon.
-En bil mamma.
-Kör då in till kanten svarade jag.
Sen kommer jag fram från kröken och ser bilen. Tittar man noga så finns den där borta i horisonten ;-).
Men det är bra att hon är observant i alla fall.

061 
075

Stannade till nere vid grillplatsen för en liten äppelpaus innan vi fortsatte hemåt.

130 120 123 125
En utblommad maskros.
Jag skakade den lite lätt och har lyckats fånga dom fallande fröen. Inte så skarpa som jag ville men är ändå ganska nöjd.
Jag försökte mig på inställningarna som Leo visade mig men jag får inga bra bilder alls på dom. Så jag fortsätter få till dom riktigt fina bilderna. Någon gång ska jag väl lyckas. Och någon gång ska jag väl lära mig min kamera.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails