2010/06/15

Ben & Jerry

Alla pratar om den.
Alla älskar den.
Så idag tyckte jag att det var min tur och prova den.
Ben & Jerry´s Peanut Butter Cookie Dough.

Och det skulle jag ju inte gjort för döm om min förvåning när jag sätter tänderna i den och funderar på vad det är för glass.
Jag hade nästan väntat mig himmelriket efter alla lovprisningar över denna glass. Kanske det är så att det är andra smaker som pratats mest om, det vet jag faktiskt inte.
Men den var inte god.
Det var ingen speciellt smak på den och degbitarna smakade verkligen dödbakad deg med bismak av bikarbonat eller något liknande. Det enda som var gott på den var höljet.

Jag åt halva glassen sen slängde jag resten. Och slänger jag glass är det verkligen inte gott.
Och dyr var den också. 26 kronor för en pinnglass som smakade örk.
En riktig besvikelse.

Men jag kan nog tänka mig att Chocolate Fudge Brownie kan vara god. Jag har faktiskt lite svårt att tänka mig att man kan misslyckas med choklad. Men det lär väl dröja innan man köper en sådan. Om pinnglassen var dyr vill jag helst inte tänka på vad en burk kostar ;-).

Har ni någon Ben & Jerry favorit?

1 kommentar:

Johan sa...

Half Baked är god :D eller så kan du ta fudge brownien om du bara vill ha choklad ;) haha :D de kostar typ 50 kr per ½ liter så lite dyrt :/

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails