2010/06/02

Rastat kameran

Körde upp bilen till verkstaden i morse. Eller vi skuttade upp till verkstaden för det är det den gjort. Men nu är den lämnad och jag väntar med spänning att vi ska få reda på att den går att rädda. Annars vet jag inte riktigt hur vi ska gör. Kan gärna inte köra runt i Lilla blå när Lillys stol inte går in i den. A,ja det får lösa sig på något vis om det nu skulle visa sig att det är helt körd.
Vännen hade fått lägga in Lillys vagn så jag säkert skulle få den med mig. Jag lyckas nämligen inte fälla ihop den. Jag är inte så stark i fingrarna så jag lyckas trycka ihop sakerna som ska ihop. Det gick bra i början men nu misslyckas jag nästan varje gång.

Molly ville ha cykeln med sig också så den lyckades jag minsann trycka in också.
Sen har vi tagit det lugnt hem. Sol och lite värme gör att man gärna stannar ute. Och jag har äntligen fått använda kameran ute. Så på dom 3 timmarna vi var ute tog jag 200 bilder. Så nu är den ordentligt provad. Men jag har inte blivit klok på makron för jag tycker inte det blir så bra som jag vill. Jag får kanske läsa instruktionerna ändå ;-).
Men jag har fått många riktigt fina bilder. Försökte arrangera tjejerna nere i skogen vid sjön. Jag fick inget riktigt toppenkort tyvärr för tittade den ena så blundade den andra. Kände mig som en riktig fotograf där jag satt på knä för att få den bästa vinklen.

011 

012 014

Jag fick tag på solglasögon till dom när vi var och handlade. Tyvärr fick jag inget bättre kort på Lilly eftersom hon lite senare i ett litet ögonblick av ouppmärksamhet från mamman vred av en a skalmen. Morrr.
Men Molly gillade sina och hon tyckte hon kunde ha dom sen när hon blev rockstjärna :-).

 062071

Sol, vind och vatten :-).

147

Det omtalade kaninhuset som byggdes förra påsken står fortfarande kvar. Kanonbygge måste det vara med tanke på att det klarat regn, blåst och denna vargavintern som varit.

152 

154 156

166

Några av dom arrangerade bilderna. Lilly ville först inte sätta sig på stubben för där var en myra men till slut gick det när myran traskade iväg.

Nu väntar vi på att Helén, Engla och Elliott ska dyka upp. Har köpt så vi ska göra en god fruktsallad med turkisk yoghurt och honung. Passar perfekt en sådan dag som denna. En dag som äntligen bjuder på sol.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails