2010/06/28

Picnic vid sjön

Ett gäng mammor samlades nere vid sjön i eftermiddags.
Där var ganska mycket folk vilket jag blev lite förvånad över. Trodde kanske inte att det var så många som var lediga nu. Men det var det tydligen.

022 
Vi har nog en av dom finaste badsjöar som finns. Där är otroligt vackert där nere. Björkar som ger skugga för dom som vill ha det och öppna platser för dom som vill ha sol.

003 
Jag bävade lite för detta med att åka och bada med tjejerna alldels själv men dom var superduktiga. 
Vi låg i det underbara vattnet nästan hela tiden. Fyllde bikinitrosan med grus när jag simmade baklänges med Lilly sittandes på magen.
Vi tog en snabbfika och sedan var det bara att slänga sig i igen. Vi har njutit av vår eftermiddag.

016  018

Åsa tände en grill så vi grillade lite korv också.

030
Lilly var dock inte så intresserad av korven. Hon ville bara leka.

037
Och hon hade ju sin kompis Bertil med sig också. När jag sa till henne att Bertil också skulle vara där så vad det precis det hon sa:
-Min kompis Bertil.

055
Lilly har från idag börjat med en ny grej. Så fort hon blir ståendes sätter hon händerna i sidorna.
Jag såg det nere vid badet först. Och jag vet faktiskt vart hon fått det ifrån också. Jag står ofta så när jag bara står. Och hon är ju som en svamp som suger upp allt så även med detta nu då.

Jag mår toppen med sådant väder samtidigt som vi har hittat på lite också. Nu kommer man inte orka vara så aktiv hela semestern men det är så härligt.
I morgon ska vi nog bara vara. Och troligtvis ta ett dopp i poolen också förstås:-).

1 kommentar:

Villes pappa sa...

Till slut hittade jag till dig också. Jag är ju rätt ny inom bloggvärlden till skillnad till dig som verkar vara en sådan där redig racerbloggare. Ha det fint och fortsatt trevlig sommar på stranden :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails