2011/07/03

Sucka-rulla-sätta sig-stadiet

Sovit gott i natt? Det kan jag inte påstå att jag har i alla fall. Anledningen till detta är, för att ta det från början, att vi var iväg på 40-årsfest igår. Vi hade en supertrevlig kväll med god mat och underbara människor. Och lite alkohol var där också som, faktiskt, både frun och kära maken intog. Kära maken dock lite mer är frun.

Så när vi väl kom hem i natt har han blivit i det härliga sucka-rulla-sätta sig-stadiet. Detta innebär, för att skriva ut det i klartext, att han inte har någon ro alls fast han somnat. Nej då, han suckar och sätter sig upp för att sedan med en ny suck lägga sig igen. Vilket håll det blir spelar inte så stor roll. Så ibland har man en fot i ansiktet som dessutom sparkar lite spasmiskt för att sedan ha ett huvud i magen för att sedan ha en arm i ansiktet för att sedan åter ha en fot i ansiktet. Ja ni förstår säkert hur jag menar. Han är överallt i sängen och har inte en susning om att stackars frun ligger och försöker få lite skönhetssömn. Jag la till och med benet på hans glasögon också så dom tog jag snällt hand om. Men tror ni jag har varit smart och lagt mig på soffan? Nopp, jag har snällt legat kvar och blivit lite mörbultat. Kan kanske vara en öl för mycket även för mig för att förstå att jag kunde gjort det. Men nu klarnar allt. Ja dom säger ju att alkohol dödar hjärnceller och detta är väl ett klart bevis på det, för min del då.

Men nu ligger han på soffan och den där rytmiska snarkningarna ljuder svagt. Han ligger helt stilla så det föregående stadiet är förbi. Jag funderar på att följa hans exempel, horisontalt läge. Så blir det nog.  

1 kommentar:

Barnens Hjältar sa...

Intressant kommentar, tack! Kan förstå att det spelar ännu mindre rol vilket kön när man får kämpa att få barn överhuvudtaget. Ha en fin söndag!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails