2011/07/06

Litet moderligt råd

Är man sugen på en smoothie och vill ha med jordgubbar, blåbär och banan så låt mig komma med ett matnyttigt och kanske till och med moderligt råd.
Använd inte frysta blåbär i en vid skål tillsammans med en stavmixer. Detta resulterar i blåbärsskvätt på en halv meters radie.

010

Det är tur att jag alltid envisas med att alltid dra på mig mitt otroligt osexiga förkläde så fort jag ställer mig i köket. Detta förkläde som brukar åka av först efter att maten är färdig och vi har ätit och är färdiga. Då först kommer jag ihåg det och drar snällt av mig det. Detta är även något som händer allt för ofta även när vi har folk här. Men då brukar kära maken påminna mig och be mig ta av det. Kan inte förstå det. Jag hade för mig att kära makar tyckte om kläder med förkläden. Fast jag kan ju ha missuppfattat det också så det innefattar kläder med korta svarta kjolar med ett vitt litet förkläde ner till bara. Jo så kan det nog vara.

Men för att återgå till det jag kanske ville ha sagt så mixa inte blåbär i vid skål utan förkläde. Hur sugen du än är på smoothie. Bara ett tips mano a mano.

004  Sedan kan man dessutom se jäkligt blåslagen ut också. Det ser värre ut i verkligheten kan jag säga.
Jag kan upplysa om att smoothien blev himla god och tjejerna slurpade i sig i en rasandes fart.

Slutsatsen vi kan dra av detta är kanske att man aldrig är för gammal för att lära sig. Och detta bådar ju gott inför höstens studier.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails