2011/07/10

Lite Apache Indian

Det går en reklam på tv:n just nu där dom spelar Fred Åkerströms “Jag ger dig min morgon”. Det är nog en sådan sång eller visa eller vad man nu kallar det som alla kan.
Men jag kan inte höra den utan att förknippa den med Robert Gustavsson. Anledningen? Denna.

Så Apache kommer alltid in i mina tankar så fort den annars fina låten spelas. Det är väl sådant man får leva med.

Jag kommer ihåg när detta var höjden av humor. Alla kunde Killinggänget och man såg det ganska mycket. Men det var roligt då och det är faktiskt roligt fortfarande. Jag gillar framförallt Percy Nilegård. “Åh vem satt inte där med en mopp på huvudet om inte 95:an Nilegård” eller något liknande. Har du inte sett “I manegen med Killinggänget” så är faktiskt det en av alla måsten.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails