2011/07/02

En skön ledig lördag. Bullshit.

En ledig lördag klockan 6:56 ska det vara tyst i huset. Det var det också fram till klockan blev 6:57. Telefonen började ge ifrån sig hemska, gälla ljud. Jag vände mig om i sängen och fortsatte hålla mina ögon stängda. Det fortsatte ringa och jag hörde långt borta hur kära maken tog telefonen och kom in med den till mig, fortfarande med telefonen högt ljudande.

-Sjöstrand lyckades jag kraxa fram fortfarande med ögonen fortfarande slutna.
-Jag hej det är från bemanningen hörde jag henne säga. Det är så att det är en som är sjuk och jag får inte tag på någon annan så jag måste NOG beordra in dig. Är detta OK fortsatte hon.

Jag vet att man kan bli beordrad in i mitt jobb. Det är inte det som retar mig. Det som retar mig först är att hon inte ens ställde frågan om jag hade möjlighet att jobba idag utan att hon direkt gick på att hon var tvungen att beordra in mig. Det som retar mig ännu mer är att hon först beordrar mig och sedan frågar om det är ok för mig. Antingen beordrar man eller så frågar man. Har jag fått en beordra och hon sedan frågar om det är ok vad ska jag svara då. “Nej det är inte ok men vad har jag för val eftersom jag är inbeordrad?”. Och sedan att ljuga och säga att dom inte fått tag på någon annan när jag pratat med syrran och ingen har ringt till henne. Då säger man inte att det inte finns någon annan. Grrr.

Sedan jag började jobba har vi aldrig behövt beordra in på helgerna tidigare utan vi har löst det mellan oss med att ringa och  fråga. Först när bemanningen har tagit över så har jag blivit uppringd 3 helger och detta är sedan i april eller maj när dom började. Ena helgen protesterade jag vilt. Jag svarar alltid i telefonen också men det är kanske dags att sluta göra det. Det verkar ju dom flesta andra göra så varför skulle inte jag kunna göra det också? Kanske för att ringsignalerna väcker alla andra i huset också och mina tjejer och även kära maken är tyvärr inte som mig som bara kan vända mig om och somna om. Nej blir dom väckta klockan 7 av telefonen så är det 7 som gäller.

Så nu mår jag bättre när jag fått spy av mig lite. Nu ska jag gasta upp mig för om några timmar ska vi på fest. Joho.

3 kommentarer:

Veronica sa...

Jag förstår Precis vad du menar! Vad jobbigt när de först beodrar och sedan "frågar"! Man blir självklart lite irriterad... Att detta sker före kl. 7:00 på morgonen gör inte saken bättre!

Konstigt beteende! Hoppas det blir mer Raka Besked i fortsättningen!!

Nettan sa...

Ja, jag hoppas bara att det var hon som var ovan så det var därför men man vet ju inte. Sen var jag nog lite extra stingslig i förmiddags eftersom jag inte fått min skönhetssömn heller ;-). / Nettan

Veronica sa...

Haha! Ja man kanske inte ställer in sig på att vakna kl 7 och anpassar sömnen därefter en LEDIG dag!!^^

nej, hormonerna har ett eget liv. Lite Läskigt ;-) Och Blåbär ÄR INTE roligt att få på kläderna. Det som var stressigt egentligen var att lillan hade sin favviskjol och dagen DEN inte är i skick så är det nog vi som darrar ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails